To, čo pôsobí, zväčša býva skryté pod povrchom. Až na základe jeho výsledkov možno spätne usúdiť, či podnikový manažér spustil ten správny proces. Problém však spočíva v tom, že celý podnik je postavený na meraní výsledkov, pretože energetické procesy stojace za nimi nie sú vyjadriteľné v peniazoch a teda sú pre účtovníka nemerateľné. Gerhard Seidel
Reakcie spoločnosti
Reakcie na zvýšenú náročnosť úspešnej podnikateľskej činnosti sa začali predovšetkým objavovať v zázemí empirických prístupov – najmä rozborom úspešných i neúspešných firiem, rozborom víťazstiev i chýb v podnikateľských akciách.
Zdôrazňujeme, že rozbor chýb je v súčasnej dobe v manažérskej literatúre rovnoprávny s hodnotením úspešnej manažérskej praxe. Pokiaľ ide o pochopiteľný záujem odborníkov o odporučenia „ako byť úspešný“, potom je zvláštna pozornosť venovaná pragmatickým odporučeniam vedieť riadiť kľúčové oblasti, venovať sa veciam podstatným. Typické sú dva smery týchto doporučení :
– rôzne varianty tzv. rozhodných alebo kritických faktorov úspechu,
– odporučenia významných manažérov samotných, ktorí autoritou svojho vlastného úspechu dokážu presvedčiť prakticky orientovaných vedúcich pracovníkov lepšie než ľubovoľné teoretické pojednania. Pokiaľ ide o prístupy prvej skupiny, sú ilustrované na dvoch koncepciách, ktoré sú dnes v USA značne rozšírené :
- a) koncepcia „7S“,
- b) koncepcia „kritických faktorov úspechu“ (Critical Success Factors – CSF)
Najnovšie komentáre