Definície jednotlivých faktorov koncepcie „7S“

STRATÉGIA Stratégiou  sa  v   koncepcii  „7S“  rozumie  programové stanovisko  (napr.  vo  forme  dokumentu)  vrcholového vedenia firmy.  Obsahuje  vymedzenie  a  usporiadanie  sústavy  cieľov podnikového  rozvoja v  priestore a  čase, stanovenie  vhodnej trajektórie  (podmienok,  predpokladov,  ciest,  postupov) ich dosiahnutia i  zabezpečenie pružného spôsobu  adaptácie cieľov i trajektórie  na  podstatné  zmeny  podnikateľskej  činnosti. Hybnou silou  stratégie, a tým  […]

Čítať viac
KONCEPCIA 7S“

Koncepcia tzv.  „7S“ je,  ak dešifrujeme  skratku 7S, uceleným rozborovým  prístupom siedmich vzájomne sa podmieňujúcich faktorov manažérskej činnosti i jej úspešnosti. Je to : – stratégia (Strategy), – štruktúra (Structure), – personál (Staff), – systémy riadenia (Systems), – ciele a hodnoty (Shared values), – štýl riadenia (Style), – znalosti, schopnosti, zručnosti, návyky (Skills). Európske nariadenie […]

Čítať viac
Podnikateľské schopnosti

Na to aby z nás bol úspešný človek a najmä podnikateľ je nevyhnutné mať v sebe: Zodpovednosť– bez zodpovednosti je život nemožný. Je základom života. Za všetko čo robíme musíme byť plne zodpovední – za seba, za svoje rozhodnutia, za prácu, za rodinu, za svojich pracovníkov, svoju firmu, obchod, školu ale aj za celú spoločnosť a dianie na celom […]

Čítať viac
Cesta k podnikateľskému úspechu

Ak chcete odštartovať cestu k úspechu , potom spoznajte pravidlá a zásady, ktorými sa budete nekompromisne riadiť. Pravidlá: Rozvíjajte silu vôle. Úspech prichádza len k tým, ktorí ho chcú. Zapamätajte si úspech je kombináciou tvrdej práce a veľkých snov. Sledujte svoje ciele! Rozvíjajte predstavu svojho zámeru. V myšlienkach si svoj plán analyzujte do detailov. Potom si napíšte, čo kedy a ako […]

Čítať viac
FAKTORY PODNIKATEĽSKÉHO ÚSPECHU

To, čo pôsobí, zväčša býva skryté pod povrchom. Až na základe jeho výsledkov možno spätne usúdiť, či podnikový manažér spustil ten správny proces. Problém však spočíva v tom, že celý podnik je postavený na meraní výsledkov, pretože energetické procesy stojace za nimi nie sú vyjadriteľné v peniazoch a teda sú pre účtovníka nemerateľné. Gerhard Seidel […]

Čítať viac
KONCEPCIE PODNIKATEĽSKÉHO ÚSPECHU

Koncepcie úspechu Základnou podmienkou pre existenciu podnikania je to, že niečo nové hodnotné (výstup) je dodávané na trh (zákazníkovi), firmou, pre uspokojenie nejakej vonkajšej potreby (konečného užitia). Manažéri často netušia, že ich predstavy (premietnuté do správania) ovplyvňujú ich konanie a zhmotňujú sa do ziskov a strát. Príliš sa sústreďujú na vypočítateľné výsledky, miesto aby sa […]

Čítať viac
Potreba a túžba po moci

Moc – túžba po moci Potreba moci se projevuje snahou riadiť či ovlivňovat společenské dění, chování a prožívání druhých lidí, případně získat přístup ke zdrojům bohatství. Mnoho lidí usiluje o dosažení vysoké sociální pozice a s ní spojeného vlivu nebo o ovládání blízkých lidí v soukromém životě. Jedná se tedy o důležitý sociální motiv, jehož […]

Čítať viac
Intimita

Definícia „Potřeba intimity se projevuje přáním důvěrně komunikovat s jinou osobou a prožívat ve vztahu k ní blízkost a vřelost. Je to touha po „splynutí duší“, po tom, aby se naše já prolínalo s já jiné osoby“. Potreba intimity sa podobá afiliacii v tom, že dôverné kontakty s druhým človekom sú cielom samy o sebe. […]

Čítať viac
Need affiliaton – združovanie

Združovanie Murray v roku 1938 definoval potrebu afiliace („need affiliaton“ – nAff) jako potřebu vytvářet přátelství a společenské vazby, kontaktovat se s druhými lidmi, pripojovat se k nim a žít s nimi. Je to potřeba spolupracovat s lidmi a družně s nimi konverzovat; milovat; začleňovat se do sociálních skupin. Affilacia je ďalšia potreba z Murrayho […]

Čítať viac
Úspech a neúspech

Úspech a neúspech Murray konceptualizoval v rámci výkonu dve hlavné potreby, potrebu dosiahnuť úspech a potrebu vyhnúť sa neúspechu. Potrebu dosiahnuť úspech charakterizuje túžba a orientácia zameraná na dosiahnutie úspechu v určitej oblasti. Potreba vyhnúť sa neúspechu odráža túžbu nezažiť zlyhanie vo výkonovej situácii. Úspech – je pozitivní výsledek snahy jednotlivca alebo skupiny o dosiahnutia […]

Čítať viac